Mareas 
2022 - en curso 
Cianotipia sobre papel de algodón


Durante el 2020 Paola Dávila se involucró profundamente con los procesos de la cianotipia. Fue durante esta investigación que empezó a cuestionar los lindes de dicha técnica fotográfica. En busca de los límites de la exposición, revelado y fijado de la imagen decide dar protagonismo al agua, único agente necesario para procesar la copia, que también se vuelve el sujeto de la obra. En la serie Mareas, la cianotipia se acciona directamente sobre el oleaje, condensando los procesos de exposición, revelado y fijado al mismo tiempo: el agua salada se revela, devela y activa el soporte por medio de sus cualidades minerales, para convertir el paisaje en laboratorio y motivo. 


En esta serie cada pieza es titulada con la localización geográfica del punto exacto donde fue realizada, así como el número de olas que entraron en contacto con el papel durante el proceso de exposición.


Tides 
2022 - ongoing 
Cyanotype on cotton paper


During 2020 Paola Dávila became deeply involved with the cyanotype process. It was during this research that she began to question the limits of this photographic technique. Exploring the notion of exposure, development, and fixing of the image, she decided to give prominence to water, the only agent necessary to process the copy, which also becomes the subject of her work. In the Mareas [Tides] series, the cyanotype is performed directly on the coast and the waves, condensing the exposure processes, revealing and fixing them at the same time: the saltwater reveals, develops, and activates the support through its mineral qualities, to turn the landscape into a laboratory and research subject itself.


In this series, each piece is titled with the geographical location of the exact point where it was made, as well as the number of waves that came into contact with the emulsified paper during the exhibition process.





















Procesos / Processes